שונאים לשווק את עצמכם? מצוין, גם אנחנו!

שונאים לשווק את עצמכם? מצוין, גם אנחנו!

נעים מאד. תכירו אותנו. אורלי וגיא.לא אלה, המקוריים.

רצינו קודם כל לצאת מהארון. אנחנו, פרסומאים ואנשי קריאייטיב כ-17 שנה שממש, אבל ממש, לא אוהבים לשווק את עצמינו.

אנחנו נמנעים מזה, עד כדי כך שצוקי כבר שקל לסגור לנו את הפיד ולסיים איתנו את היחסים לאלתר עם פוסט אנימציית רגעים מרגשים.

אז נכון, שכבר מיתגנו אלף ואחד עסקים וארגונים,  מצאנו להם שפה ייחודית, שייפנו עבורם את המסרים, מצאנו עבורם את השפיץ, הגינו את הסטורי והפיצ' והפקנו מכל זה מחזות זמר וג'ינגלים קליטים.

אבל… כשזה הגיע לשיווק העצמי שלנו-הידיים קפאו על המקלדת.

הרגשנו כמו סנדלרים שחוטפים אלרגיה מסופרלטיבים ומפתחים רגישות לחשיפה פוטוגנית, לא ידענו מעולם כיצד להעלות עבור עצמנו את הפוסט השיווקי המושלם.

אתם מכירים אותו: זה שקצת חושף, קצת מעורר חמלה, מרים אותנו, אבל בצורה צנועה, כזה עם סיפור טוב, עם עליות, טוויסטים, תמונה ז'אנרית של הצלחה ובעיקר פוסט עם המון המון תיוגים של אנשים שחפצנו ביקרם.

#תודה לממתקי מוטי על הכיבוד.

#תודה לחיים השוטר שלא נתן דו"ח כשחניתי על המדרכה באמוק כדי לצלם "שקיעה מעל סניף דואר".

#תודה לטושים של קרביץ.

ולכן, בכל פעם שניגשתי למלאכת השיווק העצמי, הקפדתי:

  • לקרוא חומרים של מתחרים ולהשתכנע שהם מספיק טובים ולכן העולם יכול להסתדר בלעדיי.
  • לעשות כביסה במקום שיווק
  • לרחוץ שוב כלים נקיים שיוצאים מהמדיח, במקום לעשות שיווק.
  • להזמין עוד ועוד פירות וירקות כי מעכשיו זו הוצאה מוכרת.
  • לקנא בשכירים שברגע זה מחתימים כרטיס ויש להם יחסי שנאה שנאה עם הבוס ולא צריכים לשווק עכשיו.
  • לכתוב בלוג על חיי המין של חרקים בשלכת ולא להעלות סטורי זחוח "בקרוב- משהו מתבשל פה".
  • לשלוח מייל לשימור לקוחות עם הכותרת המושקעת: מה העניינים גבר? ולהרגיש שעשית את היומית שלך.
  • להחליט שאת מתחילה את היום עם גאנט פוסטים לכל החודש אבל לסיים אותו עם שיתוף מרגש של סייל על תחתונים ושני לייקים של בני דודים.

אבל מהר מאד הבנתי  שאני צריכה למצוא את הדרך שלי לספר על מה אני עושה ולאו דווקא  בסגנון הקאוצ'רי המקובל. וגם ש..וואלה זה יכול להיות אפילו, רחנא ליצלן-כיף!

בקיצור, סוף סוף האמנתי למה שאני מספרת ללקוחות…

אז יצאתי למחקר, סרקתי לאחור ולצדדים את  סיפורי המותגים שאני מעריכה, כאלה שהצליחו לבנות עולם תוכן מעניין וקהילה פעילה וניסיתי להסיק:

בעולם של היום, איך מותגים חכמים יוצרים נוכחות שיווקית חכמה?

קבלו שלוש מסקנות פשוטות ואפילו לא השתמשנו במילה בידול פעם אחת!

1.מותגים מצליחים לא עושים פרסום: אלא פשוט יוצרים בידור מצוין! תוכן שתשמח לחזור עליו בריפיט, לעשות לו שייר או לספר עליו לחברים. כי למותג הזה יש סיפור ששווה לספר אותו.

נגיד כמו אייר בי אנ בי- שכולו בנוי על סיפורים אנושיים של המשתמשים, כי במהותו מושתת על עקרון של שיתופיות וקהיליתיות:

2.מותגים שיודעים באמת מה מטריד אותנו:

הם יודעים לגעת לך בנקודות הכואבות, נותנים לך טיפים, כלים ומידע שאשכרה עוזרים לך! כלומר יוצרים עולמות תוכן שנותנים ערך אמיתי.(בלוגים, סרטוני הדרכה, מאמרים, פוסטים, אפליקציות שאח"כ כיף לצטט).

למשל כמו  חברה הנקראת extra space storage:

שהתייחסה לאירוע הדי משמעותי בחיינו, הנקרא הבאת ילדים לעולם והחליטה לתת כמה טיפים לרגע המכונן הזה:

3.מותגים שהם פשוט מגניבים ואתה רוצה להיות זבוב על הוול שלהם!

הסגנון, העיצוב, השפה, הטון, הסטייל, והדמויות- כל מה שהמותג הזה עושה פשוט עושה לך את זה ואתה חייב בינג' של המילקי הזה…

כמו שסקיטלס עושה למשל:

אז מה המסקנה?

שיווק יכול וצריך להיות כייף, מעניין ומאתגר.

אתה רק צריך למצוא את הדרך היוניקית שלך לספר את הסיפור של המוצר, הארגון, המותג-כי אם מעניין לך, זה יעניין גם אחרים.

ואם התחלת להסתבך בסיפור- אנחנו פה טו דה רסקיו.

כתיבת תגובה